Alla inlägg under juli 2014

Av Johanna Mårtensson - 9 juli 2014 21:50

Okej har vart borta två dagar, men känns som betydligt längre!
Var en super mysig liten resa med familjen, och riktigt bra väder!
Var tvungna och vakna tidigt idag med dock då frukosten stängde så tidigt. Sedan spenderades dagen på Mariebad, inte jätte stort men de fanns solstolar och några pooler och havet precis brevid och de är allt som behövs.
Åkte efter de direkt till båten som var sen så fick vänta ett tag, men kom tillslut hem varje fall.

Nu väntar fotboll igen, kom igen Holland!!!

Bilder kommer i ett annat inlägg snart!

Av Johanna Mårtensson - 8 juli 2014 23:53

De var internett på rummet, så passar på att slänga in ett inlägg nudå.

Vaknade tillslut upp imorse när de var 20 minuter kvar tills vi var tvungna att åka..shit. (Fattar inte hur jag ska klara av att gå upp så tidigt varje morgon sen?) Kom precis i tid till båten, då de var kaos på vägarna. Asså shit hatar stora båtar som guppar och håller på, tänker bara på Titanic..och vill inte dö så..hehe.
Överlevde resan trottsallt, och här är de varmare än i Sverige blåser ju nada här.
Spelade minigolf, kom sist..trodde man inte...?
Åt middag på värdens bästa pizza ställe, vet inte va de hette men var underbart gott.

Vid tio tiden så började VM, satte oss på nått ställe där alla va jätte taggade på att Brasilien skulle vinna (som vi var) de hände ju fan inte, ahhh är så arg asså ni förstår inte. Om ni inte såg matchen så gjorde Tyskland mål, efter mål, efter mål. Slutade med 5 noll första halv lek..sen gick vi därifrån. Inte ens spännande överhuvudtaget. Tycker bara synd om dom stackarna i Brasilien som förlorar så hårt på hemma plan.
Va bara tvungen att skriva ut lite...
Ni som hejjade på Tyskland kan ju leva ett lyckligt liv nu, tack å hej.

Fler bilder kommer när jag är hemma, har aldrig varit med om segare internett

Jaa lite dramatiskt..men de va galet

Av Johanna Mårtensson - 7 juli 2014 20:13

Tänkte börja skriva rubriker av låt texter eller så när jag inte riktigt har nån bra rubrik, just so you knowww.

Hela min dag spenderades vid Sofis pool på varsin solstol i hettan. Tacksamma för de små moln som kom förbi ibland.
Å vad jag älskar sånna människor som man inte behöver träffa varje dag och de ändå inte är någon skillnad när man ses! Jätte mysigt att träffa dig vännen:*
Nu ska jag om jag orkar, måla. Men är helt grymt trött fast jag bara legat i en stol hela dagen?

Ska upp halv sju imorn, wey hey, kommer knappast komma upp.
Troligtvis har jag inget internet alls på Åland, så kommer inte kunna blogga nått, men kommer hem onsdag kväll så då kommer jag skriva direkt!
PUSS

Tog ingen bild idag, men denna är från midsommar varje fall

Av Johanna Mårtensson - 7 juli 2014 12:30

Hoppade just på bussen som tar mig hem till Sofi, jag har ingen aning om vart jag ska av riktigt..men får hoppas att jag inte hamnar borta i Norrtälje. De är knappt så jag vågar lyssna på musik alltså..

De är 27 grader ute och blåser liksom inget, så dagen kommer nog spenderas vid hennes pool hoppas jag!
Imorn åker jag till Åland och jag inte direkt packat men får göra de ikväll om jag hinner, måste hinna.
Nu måste jag hålla koll här så jag inte missar vart jag ska av..
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 6 juli 2014 19:25

Jag är så trött på alla som försöker bestämma vad jag ska göra hela tiden, jag har alltid, varje fall försökt gå min egna lilla väg. (Även fast alla inte tycker de, jag vet) men jag gör mitt bästa, Och inte lyssna på alla andra, ush vad jag gjorde saker i åttan, så pinsamt.

Har varje fall endast målat hela dagen, gjorde först rent huset helt med nån giftig grej (as läskig) sen va de bara börja måla, och de är otroligt otroligt lång tråkigt, har sånn kramp i handen att de är sjukt. Sen syns de inte för att de är samma färg jag målar på.
Ska fortsätta imorgon en liten stund, tills jag åker till Sofi tror jag och imorn ska de va typ 27 grader och sol, såå helt underbart!
PUSS

Mitt fina lilla hus

Av Johanna Mårtensson - 6 juli 2014 11:54

Gårdagen blev lyckad, sol hela dagen, svimmade nästan två gånger så blev tvungen att vara inne en del av dagen. Men de va verkligen som utomlands i luften, blev jätte god middag och efterrätt utomhus i solnedgången. När de blev för mycket mygg gick vi in till fotbollen, hejade på Costa Rica men Holland vann då i straffar, ush skulle aldrig i mitt liv vilja lägga en straff gud vilken press!
Man fick ju även se ett litet klipp som Neymar spelat in, han störta dröm att spela finalen i fotbolls VM förstördes, ush tycker så synd om honom. :(

Idag är det disigt ute så ser inte ut att bli så mycket sol tyvärr, men har lovat att måla vårt ute hus idag, så får jag pengar vilket verkligen behövs!
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 5 juli 2014 14:12

Missade fotbollen igår..pga ett Skype samtal, och nu vet jag exakt vad jag borde och ska göra. Är så glad att alla inte är likadana!
Men hörde att min favorit, Neymar, slog sig så hårt i ryggen att han inte kommer spela mer, vilket är sämst, för han va helt klart bäst!
Men hoppas han blir bättre snart.
Idag kommer Ottilia och hennes familj hit på middag vid 5 tiden så ska bli skit kul! Får se vad vi hittar på, hoppas på att de är sol så kan vi bada.
Vaknade nio och la mig på en madrass i poolen och låg där till nyss. Underbart!
På tisdag åker vi till Åland, som bestämdes väldigt spontant igår kväll. Vet inte hur länge vi blir där..men på fredag åker vi till stugan och kommer hem i Augusti, sen till Göteborg och sen Åland igen, och sist kanske till en kompis sommarstuga så vet inte hur lång tid jag har kvar här hemma.
Nu tvingar mamma mig baka en rabarber paj till ikväll så ska väll ta tag i det dåe.
Hoppas ni var sol, PUSS

Lätt bästa bilen

Av Johanna Mårtensson - 4 juli 2014 18:26

Idag har de varit sol exakt hela dagen, iaf här i Uppsala. De känns äntligen som att sommaren är påväg nu!
25 grader i skuggan och helt kokhett i solen, njuter av varje liten vindpust som kommer.
Ligger fortfarande ute i solen, inte för att jag tror den tar så mycke nu på kvällen men de är precis lagom varmt nu, helt underbart. Fortsätter sommaren såhär kommer jag aldrig tröttna.
Sen tar solen som inihelvete brukar inte bränna mig, men så fort jag tar på ryggen svider de som satan.
Men har varje fall fått färg så ska inte klaga.
Tilde kom hit en liten stund så satt upp badmintonnätet och badade.
Nu blir de snart grillad kykling och pommes ute i solen, Skype och sen fotboll vid tio.
PUSS

Presentation


Hejhej!
Jag är en as glad 16 årig tjej som heter Johanna och bor i Uppsala.
Älskar att få folk att skratta, kramas, vara med mina kompisar, shoppa och ta kort.
Här kommer ni kunna läsa mest om min vardag och ibland om vardagliga problem, hoppas ni gill

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards