Alla inlägg under mars 2014

Av Johanna Mårtensson - 31 mars 2014 20:41

Har varit sjukt trött idag, och känner även att jag har ont i halsen så börjar väll bli förkyld igen (så drygt)
Så känner mig bara jätte seg, somnade även as sent och en timme försvinner ju nu eftersom att man har ställt om klockan till sommartid.
Nu ska jag försöka sluta klaga, slutar halv tolv imorn så ska gymma och sen sticka hem skulle jag tro.
Ska förhoppnings vis oxå träffa Arvid nångång i veckan så får se när det blir av.
Åkte sen buss med Johanna V, och gick hem å sov i typ två timmar istället för att plugga, bra jobbat!
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 30 mars 2014 20:16

Äntligen helg, väldigt skönt om du frågar mig.
I fredags va jag i skolan och de hände inte så jätte mycket, fick sluta tidigare, så väntade på Arvid med Sofi och Emil på station.
Va jätte mysigt hos Arvid, vi sköt pilbåge å sån här peppra grej, å jag typ sköt han på ryggen as hårt, men han sköt mig sen så 1-1.
Va där till idag och fick skjuts av hans bror hem.

Sen åkte jag å grillade med Tove och Tilde vid vattnet, bästa helgen (som jag alltid säger)
Snart påsklov, tagga!
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 27 mars 2014 17:19

Denna dag var så mycket bättre än igår, även fast torsdagar är sämsta dagen i skolan, med SO och engelska (inte mina favoriter) så har de gått rättså snabbt och faktiskt varit ganska kul.

De händer inte värst mycke i mitt liv just nu så finns inte mycket att berätta.
I helgen vet jag inte riktigt vad jag ska göra, bara att jag ska grilla me mina tjejer från vreta på söndag.
Tror väll annars jag ska va med Arvid, eller har inte bestämt nått men de blir nog så.
Imorn är de fredag och är fett taggad!
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 26 mars 2014 19:12

Ah om två veckor sticker jag till Dubai, är lite stressad för vill verkligen ha pengar dit och vet inte hur jag ska få dom..

Imorse när jag vaknade va jag på helt sjukt dåligt humör, vet inte vart de kom ifrån riktigt, kände lite för att strypa första personen som kom och pratade med mig.
När jag kom till skolan ville jag typ gråta för va så trött å orkade inte gå ut och filma till vår kortfilm som inte hade en chans att bli klar till deadline. (Den är fortfarande inte klar, och skulle va inne fyra idag..)
Jag och Sofi är med as mycke i filmen så jag kommer inte våga komma till kortfilms festivalen för min röst på film...nej den vill man inte höra.
Aja blev sjukt mycket gladare under dagen, och efter skolan gymmade vi mage, gick hur bra som helst.
Snart är de helg och är fett taggad!
PUSS

De kom as många harar mitt från ingenstans när vi spelade in filmen..va helt stört.

Av Johanna Mårtensson - 25 mars 2014 19:44

Brukar sluta tidigt idag men nej, vi skulle gå på en teater som drog över en timme så de blev sent ändå.
Fattade inte allt av den, men den va väll helt ok.
Hade lång lunch så vi drog till subway å käkade där, alltid lika gott!
Efter teatern så gick jag, Sofi, Moa och Moa till station (jävligt snabbt) och väntade på våra bussar och som alltid blir jag kvar tillsist. Men fick sällskap av Lisa så de blev inte jätte ensamt varje fall.

Tycker jag har varit rätt så duktig med pluggandet idag, fixat en foto uppgift och en idrotts uppgift + no på de.
(Stolt)
Nu ska jag försöka hitta en serie att börja se på..skulle ju börja se på OTH förut men den va svår att fatta i början men ska försöka tvinga mig själv att se ett till avsnitt eftersom alla säger att den är så bra om man kommer in i den.
PUSS

Av Johanna Mårtensson - 24 mars 2014 18:40

Helgen som va, var verkligen hur mysig och bra som helst.
Middan va super, och även fast jag redan hade set filmen en gång tidigare så var den bra, nästan bättre.
Arvid och jag va ensamma hemma på söndan, eftersom pappa skulle fluga helikopter (?)
Vi va ute å spelade fotboll och basket tills de kom värsta hagelstromen från ingenstans..?

Sen va de ju måndag igen, att helgerna ska gå så fort kan jag inte fatta..
Men hade äntligen min svenska redovisning som har blivit uppskjuten i tre veckor nu, så skönt att få den gjord.
Gymmade efter skolan trots värdens huvud värk som fortfarande sitter kvar.
Jag fattar inte varför, jag brukar ju aldrug ha ont i huvet.
Imorn är de tisdag och hoppas den här veckan går fort!
PUSS

Denna film va det vi såg

Av Johanna Mårtensson - 21 mars 2014 22:32

Är sjukt trött så tänkte gå å lägga mig nu så de blir imorn nångång.
Åkte till Tilde när jag kom hem från gymmet, vi ställde oss direkt och bakade våra goda kakor.
Tog ett tag å de blev inte som på bilderna i receptet men dom smakade i allafall rättså bra, jämfört med vad de vi brukar baka..
Cyklade hem efter de för va tvungen att städa till imorn för mitt rum är helt kaos och eftersom Arvid kommer rätt tidigt imorn.
Måste bara plocka undan alla saker i hela huset oxå, de ser ut som vi i te har städat på två år..
Jag och Arvid är här till typ 5 imorn då vi åker in till stan å käkar med Emil och Sofi, sen går vi på bio efter de.
Och jag å Arvid åker sen hem tillig å sover här.
Så tror de kommer bli en super bra helg!
PUSS

Fina?

Av Johanna Mårtensson - 21 mars 2014 15:39

Har vart en otursdag för mig idag..först så vaknar jag av mig själv vid 6 när jag för engångskull kan sova å kan inte somna om, ser sen en as stor spindel i min säng å har värdens spindel skräck (ni fattar inte hur rädd jag är för dom) sen försvinner den så kommer inte våga sova där inatt.
Sen kan jag inte låsa dörren när jag ska ut till bussen så fick ta baksidan å skita i att låsa.
Sen när jag å Sofi skulle gå till gymmet så blev vi förföljda asså skojar inte har fan aldrig varit så rädd i mitt liv tror jag..
Aja vi överlevde å sitter nu på bussen hem!
Ska va me Tilde å baka as goda kakor.
Sen ska jag, Arvid, Sofi å Emil på bio imorn å se hundraåringen. Jag har redan sett den..men vad gör man inte? Får väll sitta å sova lite då.
Hoppas ni får en bra helg.
PUSS

Presentation


Hejhej!
Jag är en as glad 16 årig tjej som heter Johanna och bor i Uppsala.
Älskar att få folk att skratta, kramas, vara med mina kompisar, shoppa och ta kort.
Här kommer ni kunna läsa mest om min vardag och ibland om vardagliga problem, hoppas ni gill

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards