Direktlänk till inlägg 29 juli 2014

Åska åska åska

Av Johanna Mårtensson - 29 juli 2014 10:44

Om ni har missat vädret så är de åska i ungefär hela Sverige just nu pga all värme som var varit, kaos.

Och i och med detta väder så kände vi tjejer varje fall, att de vart tråkigt att bara sitta i stugan hela dagen så vi bestämde oss precis innan åskan kommit fram att åka till stan.
(Måste bara berätta min lilla story här)

När vi var halvvägs över med lillbåten, (för vi bor somsagt på en Ö, så för att komma någonstans måste vi ta båten) så stannar motorn mitt på sjön/havet, och åskan bara kommer närmare och närmare. Man ser blixtrar och hör muller inte alls långt ifrån..Och mamma skriker att jag måste börja ro och Josefin börjar leta efter plast som kan leda bort åskan om vi skulle råka bli träffade av blixten (slutade med att hon höll upp sitt silikon skal till mobilen i luften..) trodde i detta läge att de va över, jag skulle dö..hehe.

Kom precis över till fastlandet innan åskan kom rätt över oss, och sprang fort som satan till bilen.
Påväg till skellefte drog de upp till storm, och blixtrarna slog ner två och två samtidigt hela tiden mitt framför oss, så mamma skriker igen "Stäng av mobilerna, nuuuu" fick ju fan panik och kastade mobilen längst bak i bilen, och Josefin ville kasta ut sin genom fönstret.. Hon börjar gråta där bak, så jag får klättra bak och trösta henne (iaf försöka lugna ner na)
Har alltid gillat åska men idag gick de för långt för min del..när taket på hm rasar ihop..nja där går min gräns.

Väl på stan hittade jag åtminstone ett linne på rea på Gina, och en tjockare tröja. Även ett armband och ett halsband, bilder kommer när de går ;)

Kom hem efter allt kaos vid 6 tiden, åt och sen åkte vi ut med båten för att fiska.
Fick otroligt mycke napp denna gång, så idag blir de aborre till lunch (!!)
PUSS

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Mårtensson - 30 augusti 2014 20:39

Har just fixat klart de mesta på Nattstad, så numera ska jag försöka blogga därifrån istället och funkar inte de så hoppar jag helt enkelt hit igen. Men nu bloggar jag där!  www.nattstad.se/johannaamårtensson kommer blogga om ungefär samma sak där ...

Av Johanna Mårtensson - 30 augusti 2014 19:03


Sitter just nu i väntan på mat och Tilde, med min dator och försöker de bästa jag kan att fixa en blogg på Nattstad istället. Har tänkt på de ett tag och känner för att börja om på nytt igen. Så om de blir bra så börjar jag så snart som möjligt att b...

Av Johanna Mårtensson - 30 augusti 2014 16:13

Åkte vid elva tiden och bowlade på Fyrishov idag och höll på i typ två timmar, har något fruktansvärt ont i mina fingrar nu. Kom hem nyss efter att ha handlat lite, och måste städa mitt rum för herregud har de någonsin varit såhär stökigt? Vet inte...

Av Johanna Mårtensson - 30 augusti 2014 16:03

Såg ju denna hemska filmen igår på bio, och kan säga att jag liksom alla andra där inne grät. Trodde faktiskt inte jag skulle gråta för brukar inte gråta för filmer, men jo alla borde varje fall fälla minst en tår till denna. Jag hade ju läst boken...

Av Johanna Mårtensson - 29 augusti 2014 17:44


De är äntligen fredag, veckan har gått riktigt snabbt faktiskt men kunde inte vara gladare för att slippa skolan nu i två dar, att få sova på morgonen kommer bli heaven ...

Presentation


Hejhej!
Jag är en as glad 16 årig tjej som heter Johanna och bor i Uppsala.
Älskar att få folk att skratta, kramas, vara med mina kompisar, shoppa och ta kort.
Här kommer ni kunna läsa mest om min vardag och ibland om vardagliga problem, hoppas ni gill

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards